Педагогічний проект
«Дотик до філософії серця В.О.Сухомлинського»
(до 100-річчя від дня народження
Василя Олександровича Сухомлинського)
Василь Сухомлинський – один з найвідоміших педагогів ХХ століття, який увійшов в історію педагогіки як педагог-гуманіст, творець педагогічної системи, в центрі якої перебуває дитина, як унікальна особистість. Він створив цілісну і досить ефективну методику виховання Людини і Громадянина, яка спрямована на всебічний розвиток особистості, показав зразки педагогічної майстерності, запропонував ряд оптимальних методів навчання та виховання, розробив численні рекомендації та поради практичним працівникам, за що завоював вдячність сотень тисяч людей.
Усеосяжна, багатоаспектна науково-педагогічна творча спадщина Василя Олександровича Сухомлинського з роками не втрачає своєї актуальності, а відкривається все новими і новими гранями. Вона – невичерпне джерело світла, енергії, любові 39-та сесія Генеральної конференції ЮНЕСКО затвердила рішення про відзначення у 2018 році на рівні ЮНЕСКО 100-річчя від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України №464-р від 04.07.2018 “Про затвердження плану заходів з відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського”, постанови Президії НАПН України № 1-2/15-381 від 21.12.2017 “Про відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського” та з метою відзначення у 2018 році 100-річчя великого українського педагога, гуманіста сучасності, вченого зі світовим іменем, публіциста, видатного педагога, дитячого письменника, який пропонує різносторонні підходи у навчанні учнів, що спрямовані на формування національного та естетичного світобачення, викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради провадять педагогічний проект «Дотик до філософії серця В.О.Сухомлинського».
Завдання проекту.
- Упровадження педагогічної системи В. Сухомлинського, що базується на принципах гуманізму – на визнанні особистості дитини як найвищої цінності.
- Утвердження педагогічних ідей Василя Сухомлинського, що є своєрідною педагогічною енциклопедією всебічного розвитку особистості, теоретичні аспекти та практичний досвід якої в умовах модернізації змісту сучасної шкільної освіти та впровадження нових державних стандартів є актуальними і заслуговують на подальше ґрунтовне вивчення та використання.
- Виявлення та заохочення талановитих дослідників творчої спадщини мислителя, педагога й митця.
- Створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості.
Місце реалізації проекту: ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.
Термін реалізації проекту: 2018-2019 навчальний рік.
Учасники проекту: викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.
Очікувані результати.
- Популяризація педагогічних ідей В.О.Сухомлинського через діалогічний взаємозв’язок «викладач–студент», «учитель–учень».
- Підвищення почуття власної значимості, відповідальності за процес фахового становлення молодого спеціаліста.
- Презентація якісно нового продукту, що створений зусиллями колективної праці та критичного мислення.
Характеристика проекту
- За провідною діяльністю: практико-орієнтований.
- За галуззю виконання: інтегрований (у процесі їх виконання використовуються знання з різних дисциплін).
- За змістом: надпредметний.
- За складом учасників: коледжанський.
- За кількістю учасників: колективний.
- За тривалістю виконання: довготривалий (реалізація проекту триває кілька місяців).
СТРАТЕГІЯ ПРОЕКТУ
№ за/п |
Термін виконання |
Структурні складові |
Відповідальний |
1. |
вересень 2018 року |
Кучик М.Ю. |
|
2. |
вересень 2018 року |
Інформаційний бюлетень«Просвітитель, Добротворець, Гуманіст» |
Кравченко О.А. |
3. |
вересень 2018 року |
Віртуальна книжкова виставка”Штрихи до портрета Василя Сухомлинського” |
Осипчук Г.П. |
4. |
вересень 2018 року |
Кравченко О.А. |
|
5. |
вересень 2018 року |
ВЕБ-бібліографічний список”Нова українська школа: діалог з В.О.Сухомлинським” |
Кучик М.Ю. |
6. |
вересень 2018 року |
Тунік Н.Ц. |
|
7. |
жовтень 2018 року |
Абрагам В.І. |
|
8. |
жовтень 2018 року |
Виставка студентських малюнківза творами В.О.Сухомлинського«Стежками любові та добра». |
Литвинчук О.М. |
9. |
листопад 2018 року |
Савіна М.В. |
|
10. |
листопад 2018 року |
Красовська Л.В. |
|
11. |
листопад 2018 року |
Алєксєєв А.О. |
|
12. |
листопад 2018 року |
Самойленко О.А. |
|
13. |
листопад 2018 року |
Марченко Т.В. |
|
14. |
грудень 2018 року |
Конкурс сторітеллінгівза цитатами «Педагогіка в ритмі серця». |
Долінговська С.М. |
15. |
грудень 2018 року |
Педагогічний марафон «Реалізація канонів В.Сухомлинського на сучасному уроці». |
Кононко М.Х. |
16. |
грудень 2018 року |
Конкурс буклетів-мотиваторів«Спадщина В.О.Сухомлинського – невичерпне джерело педагогічної мудрості» |
Новик Ю.І. |
17. |
грудень 2018 року |
Герасимчук С.В. |
|
18. |
січень 2019 року |
Конкурс інсценізованої казки”У кожній казці – мудрості перлина” |
Тихоліз В.О. |
19. |
січень 2018 року |
Прохорова О.В. |
|
20. |
січень 2019 року |
Педагогічні читання«Суспільний контекст життя і творчості В.О.Сухомлинського». |
Марченко Т.В. |
21. |
березень 2019 року |
Герасимчук С.В. |
|
22. |
березень 2019 року |
Левченко С.В. |
|
23. |
квітень 2019 року |
Левченко С.В., Сойнова Н.І., Герасимчук С.В. |
|
24. |
квітень 2019 року |
Педагогічна кав’ярня (спільне засідання ЦК)«Учитель Сухомлинський: уроки на завтра». |
Марченко Т.В., Долінговська С.М., Прохорова О.В. |
25. |
квітень 2019 року |
Усний журнал«Платформа виховання за Сухомлинським в контексті сучасного виховання». |
Кочина Н.М. |
26. |
упродовж усього проекту |
Меленець І.О. |
|
27. |
упродовж усього проекту |
Кучик М.Ю. |
|
28. |
упродовж усього проекту |
Методисти з педагогічної практики
|
|
29. |
травень 2019 року |
Укладання збірника планів-конспектів позакласних занять, проведених під час педагогічної практики «Позакласна та позашкільна виховна робота» «Система творчих уроків та позакласних заходів за педагогічними ідеями В.О.Сухомлинського» |
Антонюк Н.А.
|