Потужні зміни, які відбуваються у житті українського суспільства обумовлюють пріоритетне завдання щодо формування високоморальної, інтелектуальної, творчої особистості, яка буде спроможна забезпечити прогрес нації та її вихід на рівень цивілізованих країн світу. Особливе місце в цьому процесі посідає освіта, адже саме її належний рівень може забезпечити гідне працевлаштування, яке надає змогу в самоствердженні особистості.
На сучасному етапі розвитку педагогічної науки гуманізація освіти в Україні стає основною складовою нового педагогічного мислення. Виходячи з позицій інноваційної педагогіки, головною метою гуманізації є безперервне формування та виховання особистості, адже освіта стає важливим механізмом, де після сім’ї, відбувається подальша соціалізація особистості.
Так, у Державному стандарті початкової загальної освіти, який розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
Ключовим елементом в інноваційному процесі є сучасний педагог-дослідник, який володіє системним мисленням, розвиненою здатністю до творчості, сформованою й усвідомленою готовністю до інновацій. Обов’язковим стає не тільки використання у навчальному процесі нових наукових знань, але й включення творчого пошуку в освітню діяльність.
Постає проблема щодо забезпечення закладів освіти педагогами, які володіють новими психолого-педагогічними методиками, що забезпечуватимуть гуманізацію сучасного освітнього процесу і сприятимуть його виходу на якісно вищий рівень, забезпечивши безперервне навчання, виховання та соціалізацію дитини до самостійного життя. Такий рівень розвитку освіти на сьогодні є перспективою, яка формується та втілюється в системі державного управління освітою.
Завдання проекту.
- Утверджувати нові підходи до освіти, що ґрунтуються на принципах демократії, гуманізації, гуманітарізації, безпервності навчального процесу і гармонійному поєднанні досягнень національної науки та світових досягнень.
- Віддавати перевагу формуванню етично-обумовленої мотивації навчання, орієнтованої на самоактуалізацію системи індивідуальних цінностей та гуманістичних характеристик, системи взаємовідносин між педагогом і здобувачем освіти.
- Провадити систему особистісно орієнтованого спілкування, що спрямоване на вироблення вміння доступно висловлювати думку, враховуючи емоційно стимулювальний вплив слова, який створює на занятті сприятливий клімат.
- Створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості.
Місце реалізації проекту: Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради.
Термін реалізації проекту: 2021-2022 навчальний рік.
Учасники проекту: викладачі та студенти Коростишівського педагогічного фахового коледжу імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради.
Очікувані результати.
- Популяризувати гуманістично орієнтоване навчання, що є результатом перенесення на ґрунт освіти досягнень та принципів гуманістичної психології.
- Підвищувати почуття власної значимості, відповідальності за процес професійного становлення фахового молодого бакалавра через створення комфортного освітнього середовища в закладі фахової передвищої освіти
- Презентація якісно нового продукту, що створений зусиллями колективної праці та критичного мислення.
Характеристика проекту
- За провідною діяльністю: практико-орієнтований.
- За галуззю виконання: інтегрований (у процесі їх виконання використовуються знання з різних дисциплін).
- За змістом: надпредметний.
- За складом учасників: коледжанський.
- За кількістю учасників: колективний.
- За тривалістю виконання: довготривалий (реалізація проекту триває кілька місяців).
СТРАТЕГІЯ ПРОЕКТУ