Філософсько-педагогічний проект «Пізнай себе»
(до 295-річчя від дня народження Григорія Сковороди)
Г. С. Сковорода залишив нащадкам феноменальну духовно-педагогічну спадщину, засновану на його особистому освітньо-виховному досвіді. Морально-світоглядні принципи власної педагогіки Г. Сковорода системно виклав у філософсько-педагогічних і поетичних творах, у листуванні зі своїм учнем М. Ковалинським. Педагогіка – єдина професія мислителя, якою він займався все життя. Г. Сковорода скрізь і повсякчас лишається істинним педагогом – моральним учителем для всіх поколінь і всіх верств українського народу.
На виконання листа МОН України №1/9-283 від 22.05.2017 «Про проведення Всеукраїнських Сковородинських навчань «Пізнай себе», з метою відзначення у 2017 році 295-річчя великого українського мудреця, філософа, педагога, музиканта Григорія Сковороди, популяризації феноменальної творчої спадщини та практичного морально-світоглядного, природовідповідного й культуровідповідного вчення Г.С.Сковороди серед освітян, студентської молоді, викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради провадять філософсько-педагогічний проект «Пізнай себе».
Завдання проекту.
- Упровадження Сковородинського морально-світоглядного, природовідповідного, культуровідповідного вчення в навчально-виховний процес.
- Утвердження засадничих Сковородинських принципів стратегії культурно-соціального саморозвитку людської особистості.
- Виявлення й заохочення талановитих дослідників творчої спадщини мислителя, педагога й митця.
- Створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості.
Місце реалізації проекту: ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.
Термін реалізації проекту: 2017-2018 навчальний рік.
Учасники проекту: викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.
Очікувані результати.
- Популяризація Сковородинської світоглядно-педагогічної ідеї «Пізнай себе» через діалогічний взаємозв’язок «викладач–студент», «учитель–учень».
- Підвищення почуття власної значимості, відповідальності за процес фахового становлення молодого спеціаліста.
- Презентація якісно нового продукту, що створений зусиллями колективної праці та критичного мислення.
Характеристика проекту
- За провідною діяльністю: практико-орієнтований.
- За галуззю виконання: інтегрований (у процесі їх виконання використовуються знання з різних дисциплін).
- За змістом: надпредметний.
- За складом учасників: коледжанський.
- За кількістю учасників: колективний.
- За тривалістю виконання: довготривалий (реалізація проекту триває кілька місяців).
СТРАТЕГІЯ ПРОЕКТУ
№ за/п |
Термін виконання |
Структурні складові |
Відповідальний |
|
жовтень 2017 року |
Виставка студентських малюнків за творами Г.С.Сковороди «Світ ловив мене, та не спіймав». |
Красовська Л.В. |
|
жовтень 2017 року |
Осипчук Г.П. |
|
|
жовтень 2017 року |
Виставка-персоналія «Сковородинівська стежина«Народний філософ, поет, гуманіст». |
Кучик М.Ю. |
|
жовтень 2017 року |
Беседовська І.В. |
|
|
листопад 2017 року |
ВЕБ-квест«Найкраща помилка та,якої допускаються у навчанні». |
Савіна М.В. |
|
листопад 2017 року |
Герасимчук С.В. |
|
|
листопад 2017 року |
Науково-практична конференція «Григорій Сковорода: від часу – до вічності». |
Абрагам В.І. |
|
грудень 2017 |
Літературно-мистецька композиція«Людина. Мислитель. Митець»(стежками життя Г.Сковороди). |
Долінговська С.М. |
|
грудень 2017 року |
Кочина Н.М. |
|
10. |
грудень 2017 року |
Усний журнал«Учитель Вічності, Людина Серця, наш сучасний апостол Г.Сковорода і сучасність». |
Прохорова О.В. |
11. |
грудень 2017 року |
Години спілкування в навчальних групах «Музично-педагогічна спадщина Г.С.Сковороди». |
Кононко М.Х. |
12. |
грудень 2017 року |
Самійлик А.С. |
|
13. |
грудень 2017 року |
Змагання з шахів та шашок«Без бажання все важке, навіть найлегше». |
Тунік Н.Ц., Герасимчук С.В. |
14. |
січень 2018 року |
Марченко Т.В. |
|
15. |
лютий 2017 року |
Конкурс читців «Визначай смак не за шкаралупою, а за ядром». |
Радкевич Г.А. |
16. |
лютий 2017 року |
Самойленко О.А. |
|
17. |
березень 2018 року |
Марченко Т.В., Долінговська С.М. |
|
18. |
березень 2018 року |
Левченко С.В. |
|
19. |
квітень 2018 року |
Марченко Т.В. |
|
20. |
квітень 2018 року |
Сойнова Н.І. |
|
21. |
упродовж усього проекту |
Антонюк Н.А.
|