Проект “Пізнай себе”

Філософсько-педагогічний проект «Пізнай себе»

(до 295-річчя від дня народження Григорія Сковороди)

    Г. С. Сковорода залишив нащадкам феноменальну духовно-педагогічну спадщину, засновану на його особистому освітньо-виховному досвіді. Морально-світоглядні принципи власної педагогіки Г. Сковорода системно виклав у філософсько-педагогічних і поетичних творах, у листуванні зі своїм учнем М. Ковалинським. Педагогіка – єдина професія мислителя, якою він займався все життя. Г. Сковорода скрізь і повсякчас лишається істинним педагогом – моральним учителем для всіх поколінь і всіх верств українського народу. 

    На виконання листа МОН України №1/9-283 від 22.05.2017 «Про проведення Всеукраїнських Сковородинських  навчань «Пізнай себе», з метою відзначення у 2017 році 295-річчя великого українського мудреця, філософа, педагога, музиканта Григорія Сковороди, популяризації феноменальної творчої спадщини та практичного морально-світоглядного, природовідповідного й культуровідповідного вчення  Г.С.Сковороди серед освітян, студентської молоді, викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради провадять філософсько-педагогічний проект «Пізнай себе».

Завдання проекту.

  1. Упровадження Сковородинського морально-світоглядного, природовідповідного, культуровідповідного вчення в навчально-виховний процес.
  2. Утвердження  засадничих Сковородинських принципів стратегії культурно-соціального саморозвитку людської особистості.
  3. Виявлення  й заохочення  талановитих дослідників творчої спадщини мислителя, педагога й митця.
  4. Створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості.

Місце реалізації проекту: ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.

Термін реалізації проекту: 2017-2018 навчальний рік.

Учасники проекту: викладачі та студенти ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка» Житомирської обласної ради.

Очікувані результати.

  1. Популяризація Сковородинської світоглядно-педагогічної ідеї «Пізнай себе» через діалогічний взаємозв’язок «викладач–студент», «учитель–учень».
  2. Підвищення почуття власної значимості, відповідальності за процес фахового становлення молодого спеціаліста.
  3.  Презентація якісно нового продукту, що створений зусиллями колективної праці та критичного мислення.

 

Характеристика проекту

  1. За провідною діяльністю: практико-орієнтований.
  2. За галуззю виконання: інтегрований (у процесі їх виконання використовуються знання з різних дисциплін).
  3. За змістом: надпредметний.
  4. За складом учасників: коледжанський.
  5. За кількістю учасників: колективний.
  6. За тривалістю виконання: довготривалий (реалізація проекту триває кілька місяців).

 

СТРАТЕГІЯ ПРОЕКТУ

за/п

Термін виконання

Структурні складові

Відповідальний

  1.  

жовтень

2017 року

Виставка студентських малюнків за творами Г.С.Сковороди «Світ ловив мене, та не спіймав».

Красовська Л.В.

  1.  

жовтень

2017 року

Конкурс-книжкова інсталяція«Пізнай себе».

Осипчук Г.П.

  1.  

жовтень

2017 року

Виставка-персоналія «Сковородинівська стежина«Народний філософ, поет, гуманіст».

Кучик М.Ю.

  1.  

жовтень 2017 року

Створення на сайті навчального закладу сторінки Проект  «Пізнай себе» (до 295-річчя від дня народження Г.С.Сковороди).

Беседовська І.В.

  1.  

листопад

2017 року

ВЕБ-квест«Найкраща помилка та,якої допускаються у навчанні».

Савіна М.В.

  1.  

листопад

2017 року

Інтерактивний проект«Григорій Сковорода – 300».

Герасимчук С.В.

  1.  

листопад

2017 року

Науково-практична конференція «Григорій Сковорода: від часу – до вічності».

Абрагам В.І.

  1.  

грудень

2017

Літературно-мистецька композиція«Людина. Мислитель. Митець»(стежками життя Г.Сковороди).

Частина 1

Частина 2

Частина 3

Частина 4

Долінговська С.М.

  1.  

грудень

2017 року

Випуск газети«Світло бачиться тоді, коли світло в очах є».

Кочина Н.М.

10. 

грудень

2017 року

Усний журнал«Учитель Вічності, Людина Серця, наш сучасний апостол Г.Сковорода і сучасність».

Прохорова О.В.

 11.

грудень

2017 року

Години спілкування в навчальних групах «Музично-педагогічна спадщина Г.С.Сковороди».

Кононко М.Х.

 12.

грудень

2017 року

Конкурс буклетів«Очисти спершу свою світлицю, знайди всередині себе світло, тоді знайдеш і … самого себе».

Самійлик А.С.

 13.

грудень

2017 року

Змагання з шахів та шашок«Без бажання все важке, навіть найлегше».

Тунік Н.Ц., Герасимчук С.В.

 14.

січень

 2018 року

Педагогічні читання«Філософія педагогіки Г.С.Сковороди».

Марченко Т.В.

 15.

лютий

2017 року

Конкурс читців «Визначай смак не за шкаралупою, а за ядром».

Радкевич Г.А.

 16.

лютий

2017 року

Круглий стіл«Бери вершину і матимеш середину».

Самойленко О.А.

 17.

березень 2018 року

Конкурс відеомеседжів «Наступний, весело освітлений день — плід учорашнього, так само як добра старість — нагорода гарної юності».

Марченко Т.В.,     Долінговська С.М.

 18.

березень 2018 року

Відеолекторій «Григорій Сковорода» — повнометражний художній біографічний фільм режисера Івана Петровича Кавалерідзе. 

Левченко С.В.

 19.

квітень

2018 року

Конкурс сторітеллінгівза цитатами Г.С.Сковороди.

Марченко Т.В.

 20.

квітень

2018 року

Створення за допомогою освітніх он-лайн сервісів мультимедійного супроводу (стрічка часу, інтерактивний плакат, тега слів та ін.)«Світло відкриває нам те, про що ми у темряві лише здогадувалися».

Сойнова Н.І.

 21.

упродовж усього проекту

Проведення позакласних та позашкільних заходів студентами-практикантами «Він мудрий словом, розумом, життям».

Антонюк Н.А.