Педагогічний проєкт «Нова українська школа : поступ до цінностей»
Виклики часу зумовили розроблення Концептуальних засад реформування освіти – документа, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.
Це зумовлює модернізацію освітнього процесу підготовки майбутніх учителів до впровадження компетентнісного підходу як ключової методології, що вимагає суттєвого оновлення змісту, співпраці, співтворчості викладача й студента, відповідного технологічного забезпечення; організації якісно іншого освітнього середовища.
У контексті реформування освітньої діяльності особливого значення набуває оптимізація процесу професійної підготовки майбутнього вчителя шляхом гуманізації освіти, що має забезпечити зростання ролі особистості – носія позитивних моральних якостей і ціннісних орієнтацій, якій притаманні високий рівень культури й духовності, а також здатність до самовдосконалення і саморозвитку.
Постає проблема формування інноваційного стилю професійної діяльності, виявляючи її творчий характер, особливий стиль розумової діяльності педагога, пов’язаний із новизною й значимістю її результатів, викликаючи складний синтез усіх психічних сфер (пізнавальної, емоційної, вольової й мотиваційної) особистості вчителя. Саме такий вчитель буде готовий до створення освітнього простору в парадигмі «Нової української школи».
Завдання проєкту.
- Сприяти формуванню сучасного випускника закладу фахової передвищої педагогічної освіти, що охоплюють взаємопов’язані сторони професійних якостей фахівця як ініціативного, творчого вчителя та його особистісних рис і водночас – як носія високої загальнолюдської культури та національної самосвідомості, професіонала, готового не тільки до ефективного навчання і гармонійного розвитку школярів, а й здатного кардинально впливати на формування здорового способу життя і духовності учнівської молоді.
- Утверджувати ідеї видатних українських педагогів, що є своєрідною педагогічною енциклопедією всебічного розвитку особистості, теоретичні аспекти та практичний досвід якої в умовах модернізації змісту сучасної шкільної освіти та впровадження нових державних стандартів є актуальними і заслуговують на подальше ґрунтовне вивчення та використання.
- Створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості.
Місце реалізації проєкту: Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради.
Термін реалізації проєкту: 2020-2021 навчальний рік.
Учасники проєкту: викладачі та студенти Коростишівського педагогічного фахового коледжу імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради.
Очікувані результати.
- Популяризація педагогічних ідей НУШ через створення комфортного освітнього середовища в закладі фахової передвищої освіти.
- Підвищення почуття власної значимості, відповідальності за процес професійного становлення фахового молодого бакалавра.
- Презентація якісно нового продукту, що створений зусиллями колективної праці та критичного мислення.
Характеристика проєкту
- За провідною діяльністю: практико-орієнтований.
- За галуззю виконання: інтегрований (у процесі їх виконання використовуються знання з різних дисциплін).
- За змістом: надпредметний.
- За складом учасників: коледжанський.
- За кількістю учасників: колективний.
- За тривалістю виконання: довготривалий (реалізація проекту триває кілька місяців).
СТРАТЕГІЯ ПРОЄКТУ
№ за/п | Термін виконання | Структурні складові | Відповідальний |
1. | вересень 2020 року |
Виставка “НУШ : пошук, ініціатива, творчість |
Кучик М.Ю. |
2. | вересень 2020 року |
НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ” НУШ: ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ” |
Левченко С.В. |
3. | вересень 2020 року |
Інформаційний бюлетень «Нова українська школа – запорука успіху держави» |
Кравченко О.А. |
4. | вересень 2020 року |
Віртуальна книжкова виставка “НУШ – простір освітніх можливостей“ |
Кучик М.Ю. |
5. | вересень 2020 року | Конкурс-книжкова інсталяція «НУШ – новий зміст освіти» | Кравченко О.А. |
6. | вересень 2020 року |
ВЕБ-бібліографічний список “Нова українська школа: – стратегія змін в освіті України” |
Кириченко А.В. |
7. | вересень 2020 року | Методичні посиденьки «ClassDojo об’єднує вчителів, учнів та батьків для створення комфортного освітнього простору» (спільне засідання-майстер-клас творчої лабораторії та НСТ) | Сойнова Н.І. Левченко С.В. |
8. | жовтень 2020року |
Науково-практична конференція “Крокуємо від традиційної школи до НУШ: досвід, проблеми, перспективи, інноваційні технології на уроках фізичної культури” |
Тунік Н.Ц. |
9. | жовтень 2020 року | Виставка студентських малюнків «НУШ очима української народної казки». | Литвинчук О.М. |
10. | жовтень 2020 року | Штрихи до портрету “Гуманна педагогіка – педагогіка майбутнього” | Левченко С.В. |
11. | листопад 2020 року | ВЕБ-квест «Мотиви гуманності у творах для дітей». | Савіна М.В. |
12. | листопад 2020 року | Виставка робіт студентів «Нова українська школа : простір для творчості» | Красовська Л.В. |
13. | листопад 2020 року | Конкурс педагогічної майстерності “Учитель – моє покликання” (для студентів спеціальності 014 Середня освіта (учитель трудового навчання та технологій) | Тунік Н.Ц. |
14. | листопад 2020 року |
Діджитал-діалог «Концепція громадянської освіти в Україні : виклики та перспективи» |
Самойленко О.А. |
15. | листопад 2020 року | Круглий стіл “Реагування на випадки насильства над дітьми в умовах дистанційного навчання” (засідання клубу рівних можливостей “Софія”) | Алєксєєв А.О. |
16. | листопад 2020 року | Конкурс есе “Мій ідеал учителя” (укладання збірника). | Левченко С.В. |
17. | листопад 2020 року | Конкурс педагогічної майстерності “Кращий за професією” (для студентів спеціальності 013 Початкова освіта | Марченко Т.В. |
18. | листопад 2020 року |
Вебінар-педагогічна мозаїка “Ефективне педагогічне спілкування як основа сучасного освітнього процесу”. |
Дмитренко Н.І. |
19. | грудень 2020 року | Конкурс сторітеллінгів за цитатами видатних педагогів | Харитюк І.В. |
20. | грудень 2020 року | Педагогічний марафон «Мовно-літературна освіта молодших школярів в умовах реалізації НУШ» (зустріч із педагогами-новаторами) | Антонюк Н.А. |
21. | упродовж усього проекту | Бібліотечні уроки «НУШ – крок у майбутнє». | Кучик М.Ю. |
22. | січень 2021 року | Конкурс інсценізованої казки “У світі казки-чарівниці” | Тихоліз В.О. |
23. | січень 2021 року | Педагогічні читання «Освітнє середовище як концепт інноваційної діяльності викладача та майбутнього вчителя НУШ». | Марченко Т.В. |
24. | січень 2021 року | Конкурс педагогічної майстерності “Учитель – моє покликання” (для студентів спеціальності 014 Середня освіта (учитель трудового навчання та технологій) | Красовська Л.В. |
25. | упродовж усього проекту | Уроки на природі «Природа як першоджерело розвитку творчих і пізнавальних здібностей учнів НУШ». | Кочина Н.М. |
26. | березень 2021 року | Конкурс з аеробіки “Весняні грації”. | Сойнова Н.І. |
27. | березень 2021 року | Виставка буктрейлерів до творів для дітей Лесі Українки | Харитюк І.В. Левченко С.В. |
28. | квітень 2020 року | Конкурс буклетів-мотиваторів «Учитель очима дитини» | Новик Ю.І., Кириченко І.Л., Левченко С.В. |
29. | квітень 2021 року |
Конкурс есе іноземною мовою «Чому я обрала професію вчителя?». |
Прохорова О.В. |
30. | квітень 2021 року |
Педагогічна кав’ярня (спільне засідання ЦК) «SMART-освіта як освітня система нового типу». |
Самойленко О.А. Прохорова О.В. |
31. | квітень 2021 року |
Тренінг «Педагогіка партнерства як ключовий компонент НУШ». |
Левченко С.В. |
32. | упродовж усього проекту | Проведення позакласних та позашкільних заходів студентами-практикантами “Єдиний урок доброти “Творімо добро”. Укладання збірника планів-конспектів позакласних занять, проведених під час педагогічної практики «Позакласна та позашкільна виховна робота» | Марченко Т.В. |